Cestování > Jižní Čína > Yulong river

Yulong river

5.6.2015
Dnes jsme si naplánovali projížďku na kolech kolem Yulong river. Jenže ráno pršelo - drobně a vytrvale. Předpověď na dnešek byla déšť celý den - asi 15 mm srážek a zítra podobně. Před třemi dny ale byla předpověď pro dnešek ještě horší - 39mm srážek. Místní také tvrdí,  že dnes bude pršet a zítra to samé. Tak jsme z toho byli takoví rozmrzelí a přemýšleli, co budeme dělat. Asi chvilku počkáme a pak si dáme projížďku v dešti. Po deváté ale déšť přestává.

Půjčujeme kola za 30 CN¥ hned vedle hostelu a vyrážíme k řece Yulong. Cesta se hledá snadno - směr jižní autobusové nádraží, kolem něj rovně a před mostem přes řeku doprava. Na mostě ale děláme kochací a fotografickou pauzu. Zatímco fotím, tak Mirek si užívá popularity - je kolem něj si tak 30 Číňanek a pár Číňanů a všichni se s nim chtějí fotit. Cesta kolem řeky je panelová, v dobrém stavu. Velká vyjížďka by měla zabrat asi dvě hodiny a po nějaké době skutečně narazíme na šipku v angličtině směr Yangshuo. My se ale chceme projet více, tak pokračujeme podél řeky a pak se k této odbočce vracíme. Celkem jsme najeli 30 km a jelo se výborně - díky tomu, že se ochladilo a bylo pod mrakem. Kromě krásné scenérie jsme viděli rýžová políčka a na nich pracující farmáře, skutečné bambusové vory nebo třeba vodní kolo udělané z bambusových tyček. Vše hlavní bylo před odbočkou na Yangshuo, pak už se to jen opakovalo.

Vracíme se do Wady, dáváme si oběd a hned po něm  jdeme ještě půjčit e-bike. Elektroskútry za 50 na den. Mandy z recepce totiž slíbila ráno Mirkovi, že pokud bude odpoledne hezky, projede  s námi  delší trasu a ukáže nám cestu. Sami že se tam jinak nevyznáme. A má pravdu. Předpověď počasí už hlásí do půlnoci jen 0.1mm srážek a zítra by mělo být také hezky. Je vidět,  že předpovědi se tu nedá věřit ani ten samý den. Na projížďku se přidává ještě Peruánka Silvana,  má ale problém s řízením skútru, tak nakonec vrací ona i Mirek skútr a půjčují jednu motorku za 100 a Mirek ji poveze.

Jedeme nejprve stejně jako ráno, ale přes most rovně, míjíme Moon Hill a pak odbočujeme doprava, kde už máme silnici skoro jen sami pro sebe. Jedeme pomalu, děláme zastávky a na Dračím mostě se Mandy omlouvá, že musí v zpět do Wady a vysvětluje nám cestu zpět, která je jednoduchá, ale už je to posledních 12 km v provozu. Celkem jsme ujeli přes 40 km a bylo to fajn. Po vrácení motorek jsme šli do města na jídlo. Našli jsme indickou restauraci Kali Mirch, kde jsme sice nechali za večeři asi 2x tolik co ve Wadě, ale byla to moc příjemná změna. Pak ještě procházíme městem a kupujeme nějaké dárky a Peruánka je z nás úplně vedle a nechápe, jak se nám daří všude usmlouvat cenu na polovinu nebo méně.