Cestování > Jižní Čína > Shilin

Shilin

26.5.2015
Ráno máme budíka na sedm,  abychom vyrazili do Shilinu - kamenného lesa. Špatně jsme ale spali a Mirek chce změnu plánu - něco méně náročného na cestování. Takže hodinu kombinujeme a zjišťujeme na recepci, abychom nakonec do Shilinu v 8:30 vyrazili.  Podle popisu z hotelu jedeme dvěma busy (přestup na Dong zhan 25°01'59.2"N 102°43'55.5"E) na východní autobusové nádraží (GPS: 25°02'25.6"N 102°47'15.2"E). Jsme tam před desátou, ale než koupíme lístky (27 CN¥ jeden směr) a než autobus vyjede, je skoro jedenáct. Cesta má trvat podle popisu dvě hodiny, ale na silnici jsou kolony, a tak jsme na místě až o půl druhé. No na místě - z konečné je třeba přejít 500m k pokladnám a od nich je to 3km ke vstupu. Vstupné je 175 CN¥ a za 25 je možno koupit jízdenku na elektrický vláček, který nás doveze a odveze ke vstupu a který i dělá okruh lesem. Kvůli úspoře času a energie si jízdenku kupujeme a připojuje s k nám i Rus Ivan, který cestuje po Asii sám. Zjišťujeme, že jsme ubytování ve stejném hotelu. Vyměňujeme zkušenosti z cestování po Číně.

Procházku začínáme u jezírka a pak podle mapy si to míříme mezi skály. Je tu spousta lidí, ale stačí zalézt trochu do skal a jsme skoro sami. Je to zajímavé bludiště, některé skály mají i název podle toho, co jejich tvar připomíná - asi něco jako v Adršpachu, ale jiné. Asi hodinu a půl se procházíme, pak už toho máme dost a vracíme se ze skal na okružní asfaltku a po ní na start. Mirek navrhuje svézt se vlakem dokola. Myslel jsem, že vláček tak nějak zastaví mezi asi pěti stanovišti na mapě a lidé vystoupí, prohlédnou si tu oblast a zase nastoupí. Ale ne, vláček to asi za pět minut objel a Číňani byli spokojeni. Jelikož nás zaujala ještě nějaká místa z této trasy, jdeme k nim pěšky. První je jezírko s lekníny, které ale bohužel zatím nekvetly. Ale i tak to se skalami v pozadí a nerozkvetlýma  leknínama v jezírku, vypadá moc pěkně. O kousek dál to vypadalo, že se pěstuje liči a pan ho tak prodával, ale nebylo to liči.

Vracíme se na bus, jedeme zpět v 17:30 (poslední jede v 18:00) a cesta zpět uběhla mnohem lépe - za hodinu a čtvrt jsme zpět na autobusovém nádraží. Hledáme bus K17 a jeden taxikář nás přesvědčuje, že "no bus" a že nás za 40 sveze. Za chvili ale do busu nastupujeme za 2 CNY (všechny městské autobusy v Číně stály vždy 2 CN¥ a platily se vhozením přesné sumy do kasičky). Nepodařilo se nám ale najít zastávku busu do hotelu - na protější straně, kde jsme ráno přestupovali, není. Podle GPS je to ale do hotelu 2,5km tak jdeme pěšky, aspoň si můžeme více prohlédnout život na ulici.

Nejvíce nás asi zaujalo společné cvičení žen přímo u hlavní silnice. Ivan řeší dobití jeho čínské SIM karty a trvalo mu to snad půl hodiny, než mu to na pobočce China mobile udělali a vše zase fungovalo, jak má. Pak nám pomáhá najít bankomat, ze kterého vybereme peníze. Čtyři neúspěšné pokusy - i u banky, kde to včera fungovalo jemu. Mirek volá do banky do ČR a tam mu akorát poradili, zkusit to jiný den v čínské pracovní době. Večeře a do jedné v noci plánujeme pokračování cesty.