Cestování > Srí Lanka > Negombo

Negombo

6.3.2013

Ráno kolem osmé jsme s Janou a Jindrou přistáli na mezinárodním letišti Bandaranayake, které se nachází poblíž Negomba. Sylva z Francie má přiletět až zítra. Byli jsme tedy domluveni, že my den využijeme k zařízení pár věcí a prohlídkou Negomba a zítra všichni společně pojedeme dál.

Po příletu jsme vyplnili kartu, kde jsme uvedli i místo našeho prvního ubytování, které jsme měli rezervované po internetu a po chvíli už byli u zavazadel. V letišní hale bylo asi pět stánků mobilních operátorů. Než jsme se ale rozhodli, u kterého si koupíme sim kartu, přitočil se k nám člověk, který nám nabízel, že nám zařídí dopravu taxíkem klidně na celý pobyt ($35/den bez omezení km) a který nám prozradil, že si mobil máme vyřídit jinde než na letišti, kde prodávají jen dražší balíčky. Naopak výměna peněz na letišti výhodná byla. Dostali jsme 161 LKR za 1 EUR a na tento kurz jsme se už nikdy nedostali.

Před letištěm jsme se chvíli nemohli zorientovat, nakonec nás odvezl autobus asi 1 km na nádraží, odkud jsme už pokračovali asi půl hodiny cesty do Negomba za 25 LKR. Tam jsme si vzali tuktuk, který nás za 250LKR odvezl do Amaya chalets, kde jsme měli domluveno ubytování.

Když jsme se ubytovali, nechali jsme si od paní domácí poradit, kde bychom se mohli najíst a vyrazili pěšky do města. Hotel, který nám poradila, se nám zdál drahý a luxusní (jídlo kolem 600LKR), takže jsem pokračovali v horku dále po rušné cestě. Vodu jsme koupili za 70LKR, pak jsme si dali poprvé kokos 30 LKR, Jana zkusila džus za 100LKR, který ale reklamovala, že se jí zdál ředěný aby ho dostalo s omluvou znovu - tentokrát s ledem...

Narazili jsme na pobočku mobilního operátora Dialog a bylo tím pádem rozhoduto dilema Dialog - Mobitel. Za SIM kartu platíme 150 LKR a pak si můžeme dobít kolik chceme. Volání v síti stojí 1 LKR, do cizí 2 LKR, SMS 1 LKR a do ČR 6 LKR. Internet 10 MB - 3 LKR den. Takže dobíjíme jen 150 LKR. Za nějakých 50 Kč máme internet v mobilu a dostatek kreditu na volání a sms na tři týdny. Můj operátor chce za roaming 60Kč/min za hovor a 421 Kč za 1 MB dat...

Míříme na nádraží, že domluvíme vlak do Kandy, ale pán nás posílá do Colombo-Fort, že tady nám ty jízdenky/místenky prodat nemůže a že vlak bývá plný. Vzdáváme to a jdeme hledat, kde se najíme, což není úplně snadné. Nakonec objevujeme cosi kousek od nádraži - dávám si Chicken Byriany za 320 LKR. Pálivé bylo slušně :) Jana s Jindrou si dávají jen vegeteriánské jidlo za 190 LKR. Dovídáme se, že Jindra nemá rád pálivé a rýži taky moc nemusí. No to si tu asi užije... Chtěli jsme ochutnat i místí pivo, ale v restauraci nám ho neprodali a poslali nás o kousek dál do specializovaného obchodu. Tam pán působil taky trochu zdrženlivě, ale nakonec nám ho za 190 LKR nejen prodal, ale i otevřel, obalil novinama a taktně nás poslal kamsi do vedlejší uličky za roh, že tam nás nebude vidět a můžeme ho vypít. Holt prohibice a češi, kteří přijeli ;)

Jdeme se projít k laguně a na rybí trh. Tam by bylo lepší dorazit ráno, ale i tak je to zajímavé. Paní nám třeba ukazuje obrovského kraba, rozvazuje ho a pak ho její syn, který to vše nalovil zase zručně svazuje, aby neutekl. Trh je u moře, jdeme se tedy podívat na pláž, která za moc nestojí a rozhodujeme se vrátit zpět na ubytování, že už toho máme dost. Odchytli jsme tuktuka, kterému jsme nabídli 300LKR za odvezení. Souhlasí, ale evidentně netuší kam, i když mu to ukazujeme na mapě. Nakonec zapínám GPS na mobilu a naviguji já jeho. Dojeli jsme a řidič byl evidentně šťastný, že tam dojel a obdivoval tu zázračnou věc :)

Večer jsme začali řešit plán na další dny, po té přišel pan majitel s dcerou Amayou a trošku nám to přeplánoval, abychom to neměli zbytečně komplikované, jak jsme si to vymysleli my. Náš další cíl tedy není Kandy, ale Dambulla a Sigiriya. Doporučuje nám rezervovat si ubytování po internetu. To se nám zdá ale drahé a budeme to řešit zítra na místě.