Cestování > Srí Lanka > Dambulla

Dambulla

8.3.2013
Vstáváme, jak jsme se domluvili po šesté a v sedm vyrážíme k chrámu, kam to máme kousek. Ten otevírá v 7:30. Holkám jsme popřáli k MDŽ :) Dole u silnice je stúpa a Zlatý chrám, na kterém sedí velká socha Budhy. Je tu taky potřeba za 1500 LKR koupit vstupenky do jeskynních chrámů na skále. Nahoře se koupit nedají - vtipně vymyšleno. Bylo fajn, že jsme vyšli brzo, protože jsme si užili chrámů bez lidí. Před vstupem do chrámu je nutno se zout a je tu Shoes care service, kde vám boty za 25 LKR pohlídají. I když to není moc, nechce se nám to platit, a tak si beru boty do batohu, kamarádi si je nechávají venku volně, aby jim je potom sebrali a vydali za těch 25 LKR.
Chrámů je pět, jsou všechny pod stejným převisem s různými soškami Budhy, které ve skále působí impozantně. Nalézá se tu i údajně největší socha ležícího Budhy. Mysleli jsme, že se jedná o jeden chrám a další čtyři budou zase někde jinde, ale pak jsme pochopili, že je to vše. Bylo to na chvilku. Tak sedíme a koukáme do krajiny, jsou tu nádherné rozhledy, tak si to užíváme a po chvíli nám dělá společnost drzá opice, která jak je příležitost tak chce něco ukradnout a zmizet.

Vracíme se po schodech dolů a prohlížíme Zlatý chrám, ve kterém je muzeum. Poté míříme do centra Dambully, což je převážně jedna hlavní ulice. Nachází se tu i velkoobchod zeleniny a ovoce. Tam si sice nic nekoupíme, protože bychom ty pytle těžko unesli, ale jdeme se tam podívat a je to opravdu zajímavé vidět třeba tolik banánů nebo chlebovníků pohromadě.

Kousek od velkoobchodu jdeme do obyčejných stánků a  kupujeme si banány a ananas a taky si dáváme kokos. Pak jsme šli na nádraží, kde by se mělo prý dát najíst, ale nic moc tu nevidíme. Unaveni jdeme zpět, že zajdeme do toho jediného hotelu, který jsme viděli po cestě a který se nám zdál trošku dražší, ale nakonec potkáváme slovenský pár a ti nám doporučují restauraci Bentota, která je i v průvodci LP. Bereme si tuktuka, protože se nám už nechce chodit pěšky a jedeme. Restaurace je fajn, dole obyč, nahoře klimatizovaná - se stejnými cenami, takže volíme tu klimatizovanou. Vybíráme si rice and curry s rybou v lotosovém listu za 200 LKR a ukazuje se to jako dobrá volba. K tomu si dáváme lassi za 130 LKR.

Po jídle se vracíme nejprve pěšky, protože kousek od restaurace je dle průvodce věž s hodinami, tak na ni jdeme mrknout a musíme se smát - prostě obyčejná věž s hodinami na křižovatce. Zřejmě jen orientační bod. Takže teď jsme už asi v Dambulle viděli vše, dalo by se to tu zvládnout i po cestě, celý den není potřeba. Usmlouvali jsme tutkuk ke Zlatému chrámu na 100 LKR, balíme se a zpět na bus jedeme tuktukem za 150.

Bus do Sigiriye stojí 47 LKR, cesta se trochu vleče, protože se silnice zrovna v jednom místě opravuje. Ubytování řešíme opět na místě. Janča sice měla doporučené Nilmini, ale nepodařilo se nám tam dovolat a tuktukář nám tvrdil, že má dobré ubytování s wifi, které jsme usmlouvali z 2000 LKR na 1200 LKR. Když nás ale dovezl do Lion Lodge, tak majitel Ajith měl jen čtyřpokoj a chtěl za něj 3000 LKR. Slevil ale po argumentech, že jsme sem byli dovezeni s nabídkou jiné ceny na 2200 LKR což byla dobrá cena za dobré ubytování.

Jdeme do 'centra' na večeři a taky si nakoupit vodu a ovoce. Když jsme pak poprosili o talíř, Ajith nám ho ochotně donesl a nabídnul se, že nám ho i nakrájí. Večer hrajeme kostky, macháčka, piškvorky a ještě plni sil soutěžíme, kdo udělá víc kliků :)