Cestování > Jižní Afrika > Mokoro trip

Mokoro trip

9.8.2013
Vstáváme v šest, protože v osm máme být nachystaní u řeky s věcmi na přespání venku, dostatkem jídla a vody. To nám naštěstí taky vyšlo, i když jsme zatím udělali jen jeden rychlonákup v Johannesburgu. Podepisujeme papír, že se vydáme do míst, kde jsou divoká zvířata a že výlet podstupujeme na vlastní nebezpečí.

Nejprve jedeme hodinu motorovou lodí do vesnice NG32,odkud vyrážíme na Mokoro trip na vydlabaných dřevěných kanoích. Na motorové lodi nám řidič zastavoval u všeho zajímavého. Viděli jsme koně, krávy a osly pasoucí se ve vodě, jednoho krokodýla, čápy, volavky, kormorány a mnoho dalších ptáků včetně zajímavě barevného národního ptáka  Botswany. V kánoi nás vezou další hodinu na místo našeho tábořiště. Jedeme neustále rákosím, je tu tak půl metru vody. Na tábořišti jsme o půl dvanácté a naši průvodci Frady a Bouka nám vysvětlují co a jak. Že se nemáme vzdalovat sami z kempu, aby se nám něco nestalo...

Do půl třetí máme čas, pak teprve ještě pojedeme kousek na další ostrov, kde snad spatříme nějaká zvířata. Vaříme si těstoviny na oběd a odpočíváme. Před odjezdem jsme se byli podívat pár metrů za kemp, kde rostla palma. Frady nám tvrdil, že kokosová, ale byl to nějaký zvláštní kokos. Pod tenkou slupkou dužina, která se žvýkala, ale polykat jsem ji neměl a pod ní tvrdé bílé jádro, ze kterého pak Bouka vyřezal přívěšek. To je docela častý suvenýr nejen tady, ale i v Namibii.

Frady zase volný čas využíval k vyřezávání lodiček, které prodává jako popelník. Pak jsme tedy přepluli na další ostrov, kde jsme tři hodiny chodili a snažili se uvidět nějakou zvěř. Moc jí ale nebylo, jen pár antilop. Viděli jsme ale taky spoustu termitišť a díry, které vyhrabal mravenečník. Zpět jsme se vraceli až za tmy. Ve vodě byli slyšet hroši,ale naštěstí jsme se žádným neměli problém. Po večeři jsme si  povídali, Tereza laškovala s Fradym a bylo veselo. Dozvěděli jsme se nejen o nich, ale i o Botswaně. Taky nám kluci zazpívali svou hymnu a my jim na oplátku tu naši. Sem tam se ozvalo nějaké zvíře, na obloze svítila spousta hvězd, mléčná dráha a Jižní kříž před námi. Byl to krásný večer.