Cestování > Aljaška > Delta River

Delta River

8.8.2012
středa 8.8.2012
Jedeme asi hodinu autem k jezeru, kde budeme nasedat. Po cestě jsme viděli v potoce červené lososy. Byl to ten samý druh, jako jsme chytali na Copper River, ale na konci tahu. Místo stříbrného zbarvení byl úplně červený, takže to vypadalo jak nějací koi kapři.

U jezera se šlo na kafe a buchtu na snídani. Já se šel radějí projít a myslel jsem si, že něco vyfotím, ale moc nebylo co. Byl tu velký vítr, takže bylo celkem jasné jak se máme rozhodnout,  když jsme váhali,  jestli pojedeme všichni na jednom raftu nebo tři a čtyři na dvou... I tak to byla celkem dřina v sedmi na stojaté vodě proti větru. Přes jezero jsme jeli hodinu, pak jsme zastavili na přestávku, jedli borůvky a chytali lipany. Pak další hodinu stále ještě po stojaté vodě k místu, kde jsme se rozhodli tábořit. Byla tu spousta borůvek - ne těch našich, ale vlochyně, která vypadá podobně, ale uvnitř je světlá. Podobně i chutná. Jedli jsme to ve velkém a trochu mě pak překvapilo, když jsem se po návratu dozvěděl na internetu, že je nejedlá a Robert, který na Aljašku jezdí 20 let byl ještě překvapenější,  že prý jim z toho nikdy nic nebylo.

čtvrtek 9.8.2012
Byli jsme domluveni, že nakládáme v jedenáct a před tím že můžeme na procházku. Nikomu se moc nechtělo, tak jsem šel sám. Místy byl hůře prostupný porost, ale bylo tam dost zvířecích stezek, po kterých se dalo jít. Žádného losa jsem naštěstí nepotkal a vylezl kousek na vyhlídku.

Jedeme ještě kousek po jezeře, ale pak konečně začala řeka, bohužel měla málo vody. V jednom místě jsme museli raft přenést, protože je tam úsek s vodopády. Řeka je na rozdíl od kalné siltové Copper River krásně čístá. Dnešní tábořiště je krásné, ale je tu málo dřeva. V místě, kde se řeka rozšířila ve stojatou vodu. Opět chytáme lipany na večeři, pak si je grilujeme a zpíváme u kytary. Šel jsem se opět před večeří projít do strmého kopce,  odkud byla nádherná vyhlídka na řeku, lesy a hory v pozadí, které z řeky vidět nebyly. Cestou jsem pozoroval bobry, kterých byla plná řeka. Večer, když se sešeřilo jsme viděli losa, který přišel do řeky a nejprve to vypadalo, že pije, ale pak nám došlo, že vyžírá nějaké rostliny z vody. Byl to nádherný pohled, který se těžko popisuje a vyfotit se skoro nedá...

pátek 10.8.2012
Po páté ranní začalo pršet. Když vstáváme, tak už naštěstí přestalo, ale vypadá to na totální šedo celý den. Před soutokem se siltovou řekou nás Robert chce vzít na vyhlídku. Když se ale blížíme, vidíme,  že ve stráni je medvěd na borůvkách. Tak zkoušíme být potichu, nechat se nést jen řekou a dostat se k němu co nejblíže. Zvětřil nás ale asi na půl kilometru a rychle utekl. Jedeme ještě chvíli a naše cesta tu končí. Čistíme raft a jdeme k autu, které sem převezla paní z restaurace u jezera,  odkud jsme vyplouvali. Domlouváme se, jestli stihneme ještě Denali, ale nakonec bohužel vyhrála varianta  nakupování v Anchorage. Spíme opět u staré dálnice a Mirkovi se tam moc nechce při vzpomínkách na Yukon Jack večírek na tomto  místě...

sobota 11.8.2012
Přijíždíme do Anchorage, navštěvujeme pár obchodů, kde nikdo stejně nic moc nekoupil a večer jsme pozvani na grilovačku k  Bohoušovi domů. Zajímavé bylo, že jak nám nabízel židle nebo ať přespíme v domě, tak raději posedáváme na zemi a spíme venku na trávě. Nějak jsme si na tu přírodu navykli a do civilizace se nám nechce. Tak to aspoň nebyl takový skok...