Cestování > Srí Lanka > Weligama

Weligama

23.3.2013

Vstáváme, balíme a před osmou vyrážíme společně do Weligamy. Jindra jde na surfovací pláž, kde počká, já na potápění a necháváme tam všechny naše věci. Cesta šla rychleji, než jsem čekal, takže jsem na místě skoro o hodinu dřív než mám být. Nevadí, dostávám čaj a čekám. Přicházejí další lidé ze skupiny, tak povídáme, pak dostáváme a kontrolujeme výbavu.

9:30 vyrážíme k moři, nasedáme do lodi a jedeme tak 15-20 minut. Je to můj první ponor od kurzu, který jsem si udělal loni a moc se nepovedl. Zřejmě jsem měl málo závaží a taky jsem měl problém vyrovnat tlak v uších, takže po chvíli musím skupinu opustit hned na začátku a vracím se na loď.

Naštěstí se tu dá aspoň šnorchlovat - skála sahá tak 5m pod hladinu a je tam spousta ryb, dokonce i jedno velké hejno metr přede mnou. Nádhera. Voda průzračná, ne jak při šnorchlování u pobřeží. Takže aspoň tak. Smluvenou cenu 35 EUR jsem nakonec platit nemusel - prý stačí 10 EUR (1600 LKR) když jsem se nepotopil. Což je solidní, protože stejně pro mě museli vše nachystat. Nechávám tedy 2000 LKR a vracím se za Jindrou. Řekl bych tedy, že základnu mohu doporučit - kontakt je dole.

Ve dvanáct jsem i s jeho věcmi na pláži a navrhuji jít na oběd. Jindra volí Catamaran restaurant kousek dál. Dáváme si opět smaženou rýži s krevetami 550 LKR a jen tak z legrace opět zkouším mango lassi (200 LKR) a oni že jo. Hm, říkám si, že dokud nebude stát přede mnou, tak je zbytečné se radovat. A dočkal jsem se a je výborné. Takže tak po třiceti pokusech o objednání v Indii a tady se ukazuje, že mango lassi existuje. Takže si dávám hned ještě jedno - taková vzácnost :)

Vracíme se na pláž a chci se nechat naučit surfovat (2500 LKR). Jenže na dvě hodiny to má domluveno nějaký Angličan, tak čekáme na něj, tomu se zas nezdá, že budeme dva a chce smlouvat cenu. To se ale nedaří, jednu dobu to dokonce vypadalo, že ho odmítnou úplně, pak si to dlouho vysvětlovali a ve tři jsme konečně začali. Lekce trvala asi dvě hodiny. Nejprve nám na pláži vysvětlil čtyři fáze pohybu, jak se na prkno postavit, pak jde s námi do vody a čekáme na vhodnou vlnu. Nejprve jsme postrčeni, abychom snadno naskočili. Angličanovi se to daří napoprvé, já tak úspěšný nejsem. Až už to trochu umíme, učíme se pádlovat rukama a dostat trochu rychlost před naskakováním na vlnu. No, nějaké náznaky tam byly, ale po dvou hodinách tedy surfovat samozřejmě neumím, chtělo by to více tréninku. Navíc jsem od prkna docela dodřenej.

Jdeme na bus a jedeme do Unawatuny - na pláž Dalawela, kde holky dostaly tip na ubytování a už tam vyrazily a domluvily. Bydlíme za 2300 opět u pláže (GPS 06 00' 1.8" N 80 15' 44.4" E). Původní cena byla 3500 se snídaní. Na večeři jdeme do Unawatuny a dáváme si kotu roti, pak kupujeme ovoce a curd, které jíme na pláži.