Cestování > Srí Lanka > Kandy a okolí

Kandy a okolí

14.3.2013
Palitha nás čeká v devět před hotelem a vyrážíme nejprve do okolí na tři chrámy. Nejprve tedy měníme peníze - kurz 159 usmlouvávám na 160, což je pořád méně než na letišti, ale prý se kurz změnil...
Další zastávka je na nádraží, kde nám Palitha pomáhá koupit lístek na vlak. Jeden na zítra z Kandy do Hattonu a druhý na další den z Hattonu do Haputale. Jde k okýnku a doumlouvá to. Třetí třídou zítra a druhou pozítří. Máme zaplatit 4000 LKR za všechny.
Platíme a pak prohlížíme lístek a zdá se nám to nějaké podivné - stanice nesedí, čas přeškrtnutý, je to nějaké drahé... Po nějaké chvíli se vracím sám na nádraží to prověřit a zjišťuju, že lístek do Hattonu stojí jen 65 LKR, my za něj platili 400. Jdu trochu naštvaný pro Palithu, ať se to vyjasní co to má znamenat. Jenže se ukazuje, že je vše ok - lístek skutečně stojí 65, ale s místenkou 400 - speciální cena. Takže jen nedoruzumění, atmosféra trochu zhoustla, ale aspoň že víme, že nás nechtěl natáhnout a můžeme mu věřit.

První chrám, který navštěvujeme se jmenuje Gadaladeniya Raja Maha Vihara a před ním stojí zvláštní stúpa, která má nad sebou střechu. Průvodce obdivuje můj stereofoťák a pak nás vede k sobě ukázat nám co namaloval. Přemýšlíme, zda si něco koupíme, on odbíhá, že zas musí jít a pohlídá nás Palitha. Najednou jsem se lekl - foťák, který jsem si před chvíli odložil je pryč. Když chci vyběhnout ven, směje se na mě široce Palitha a ukazuje mi, že foťák hlídá - že je naše security. Uf.

Druhý chrám Lankathilaka Temple and Devalaya jsou dva chrámy v jednom. Jedna budova ale ze vchodu na jedné straně se vejde do malého budhistického chrámu, z vchodu na straně druhé do hinduistického chrámu, který tu první místnost obklopuje.

Ke třetíme chrámu Embekihe Devala jdeme pěšky a cestou navštěvujeme jednu mešitu.

Vstupné do chrámů bylo 200, 300 a 200 LKR:

Pak nás Palitha veze, abychom se podívali na výrobu šperků. Tam si kupuje jen Jana naušnice, pak do dřevařství - stejná firma jako v Sigiriyi, takže tam už si nekupujeme nikdo nic a pak ještě zastavuje u Ayurvedských masáží, o kterých holky přemýšlely, ale taky do toho nikdo nejde - nestíhali bychom to.

Říkáme si o zastávku na jídlo a zveme ho na oběd s námi. Zavezl nás v Kandy do Devon Restaurant, kde bylo levně a velký výběr jídel. Bohužel některá byla jen v jídelním lístku. Mango džus za 95 taky nebyl nejlepší a Jindrův steak nebyl moc steak. Maso na Srí Lance evidentně udělat neumí. Naše jídlo se docela dalo, nebylo to tu špatné. Palitha někam po objednání zmizel a pak se vrátil, že má pro nás dárek. Holky dostaly sárí a my s Jindrou šátek kolem pasu. To nás zaskočil, protože cenu za jeho služby jsme dost usmlouvali. Takže doufáme, že měl z našich nákupů nějakou provizi...

V Kandy spěcháme na Dances of Sri Lanka v 17:30, vstupné 500 LKR a dostáváme papír, kde je napsáno, jakých 10 tanců nám předvedou - v češtině. Na závěr se předvádějí polykači ohně, chození po rozžhaveném uhlí. Zajímavé to bylo.

A už zase spěcháme - taktokrát do Chrámu Budhova zubu, kde začíná večerní puja od 18:30. Vstupné 1000 LKR. Zub samotný vidět nemůžeme, jen se ukazuje během puji relikviář, ve které je ukrytý.

Na ubytování jdeme pěšky stejně jako včera. Večer za námi přijíždí Palitha a až teprve teď mu platíme. Krátce povídáme a píšeme doporučení do jeho knížky. Jeho služby můžeme víc než doporučit. Tady je na něj kontakt: