Cestování > Srí Lanka > Negombo-Dambulla

Negombo-Dambulla

7.3.2013

Ráno vstávám o půl osmé a v osm vyrážím zpět na letiště - Sylvě naproti. Tuktuk stál jen pár metrů od našeho ubytování, nabídnul cenu 200 LKR na autobusové nádraží, což bylo méně než včera, takže jsem ani nesmlouval. Když zjistil, že potřebuji na letiště, nabízel mi,  že mě doveze až tam za 600 LKR. To jsem ale nechtěl. Bus opět za 25 LKR a pak 1 km pěšky na letiště z nádraži. Se Sylvou se potkáváme o čtvrt na deset a jdeme opět kilometr zpět na nádraží, odkud budeme pokračovat busem do Negomba. Jeden tuktuk nám nabízí,  že nás ten kousek sveze za 100, odmítáme, tak slevuju na 80, 50 a pak to po cestě vzdává...

Jana s Jindrou vzali můj batoh a čekají nás na nádraží v Negombu, kde se konečně všichni čtyři potkáváme a vyrážíme kolem dvanácté malým busem do Kurunegaly. Jede dvě hodiny, stojí 190 LKR a je klimatizovaný. Musíme zaplatit navíc jedno sedadlo, na kterém máme batohy, úložný prostor na ně neměli. Nakonec jsme to usmlouvali o stovku na 850 celkem. V busech se jinak smlouvat nedalo.

V Kurunegale jsme si skočili na oběd, záchod a něco si koupit. Sylva po vystoupení zjistila, že zapomněla v autobuse Rough Guide, který si četla. Bus je pryč, tak to vypadalo, že už jsme odkázání jen na mého LP. Sice jsme se pokoušeli bus najít, ale bezúspěšně. Až po obědě, když už jsme to vzdali a vyrazili na bus do Dambully, jsme ho naštěstí našli a průvodce byl znovu na světě.

Velký bus do Dambully jede dvě hodiny a stojí 77 LKR. Ubytování v Dambulle jsme domluvili hned na nádraží s tuktukem, který říkal, že budeme bydlet kousek od Zlatého chrámu. Odvezl nás tam za 100 LKR. Vecpali jsme se tam všichni čtyři i s batohy. To jsme pak dělali častěji i když řidiči namítali, že tuktuk je jen pro tři a může být problém s policií. Tady tomu to dokonce chcíplo přímo před policajtem u přechodu, ten ale ani nemrk. Ubytování jsme v Sun Flower Inn usmlouvali z 1500 LKR / dvojpokoj na 2500 za dva pokoje. Ty sice nevypadají nic moc, ale nám stačí. On už ten příjezd vypadal dost zajímavě, ale měli tam cedulku Tripadvisoru a že se dá platit kartou, takže to asi až takovej zapadákov nebyl ;)

Večer jsme zůstali na pokoji a udělali si malý večírek. Sylva nám dovezla z Francie smradlavý sýr a salám s ořišky a měli jsme 'apero' jak u nich prý takovým večírkům, kde se něco málo pojídá, říkají. Spát se nám chtělo celkem brzy, časový posun 4,5h není moc, ale trochu poznat je. Domluvili jsme se, že když tu je světlo od šesti do šesti, že budem tedy vstávat v šest ráno. Všichni vypadají odhodlaně, ale jsem zvědav, jak dlouho nám to vydrží ;)