Cestování > Srí Lanka > Ella

Ella

17.3.2013
Ráno chceme vyrážet na Lipton's seat, kde by měl být krásný výhled do zdejší čajovníkové krajiny. Je ale mlha, tak kontrolujeme předpověď počasí a protože má být dnes polojasno a zítra jasno, měníme plány a rozhodujeme se jet do Elly.

Nejprve busem z Haputale do Bandaranwely (30 LKR). Tam máme přestoupit na druhý bus do Elly. Jelikož nám ale zapomněli říci, že už máme vystupovat jak jsme chtěli, tak jsme přejeli a po dalším dotazu nás uklidňuje, že nám řekne. Podle GPS ale jedeme směr Ella, tak snad je to ok a skutečně nás vysazuje na Kumbalwela junction, odkud je to už jen pár km. Kupujeme si něco na snídani a chytáme další bus za 12 LKR. Celkem asi dvě hodiny cesty.

V Elle chceme jít na treky - první na Ella rock. V LP a RG píší, že si máme najmout průvodce, v RG je ale cesta nahrubo popsána, tak se rozhodujeme, že to zkusíme nějak dojít sami. Když si vzpomenu, co jsme zvládli projít v Indii v Sikkimu, tak říkám, že tady to nemůže být problém... Popis v RG není sice úplně přesný, ale když jsme 2x bloudili, vždy se brzy někdo objevil.

Nejprve jdeme k nádraží,  tam se pouštíme sami na nástupiště a pokračujeme 2,5 km po kolejích směrem zpět na Haputale. Když přecházíme vratký železniční most přes údolí u vodopádů, dáváme se doleva,  jak nám ukazuje jeden místní. Přecházíme po mostku těsně nad vodopádem a měli bychom pokračovat rovně a do kopce. Tam se ale objevil další člověk a kousek nás provedl trošku jinou cestou. Když jsme prošli porostem, objevujeme se u malého čajovníkového  políčka - další orientační bod. Tam váháme jak dál, ale z vrchu na nás volá jeden starší pán zda se vrací po správné cestě dolů. Takže jsme si vzájemně pomohli, akorát byl na cestě mezi námi jeden malý problém - býk. Ten se ale nakonec nechal odstrčit procházející průvodkyní se čtyřmi turisty. Jdeme tedy za nimi, otvírá se nám první pohled do údolí a cesta už je víceméně jasná - jiná pěšina tu vzhůru nevede.

Kocháme se výhledy (je ale opar) a odpočíváme. Po nějaké době se vrací průvodkyně, kterou jsme už potkali a posílá nás ještě dál, že tam je temple. Když jsme tam po pěšině došli, tak jsme se smáli, protože tam byl převis, pod kterým byla socha Budhy. Chrám jsme si představovali jinak, ale na druhou stranu, je pěkné, že jim stačí tak málo.
Ella rock hiking trek
Záznam na sports-tracker.com

Vracíme se stejnou cestou, dáváme si jen kokos a banány a vyrážíme hned na další trek - na Little Adam's peak. Ten se nachází jen 3km za Ella. Jde se kolem čajovníkových plantáži, pak se ukáže trojúhelníkový vrcholek a závěr nahoru je po schodech. Přes údolí hledíme na Ella rock, kde jsme byli dopoledne.

Little Adam's peak trek

V Elle si dáváme banana lassi (mango neměli), polévku nebo omeletu a jedeme busy stejným způsobem zpět. Mohli bychom jet i vlakem, ale ten jede odpoledne jediný až v sedm.

Večeři nám opět výbornou uvařila dcera Aliho. Ten sice sliboval, že udělá drumstick, abychom měli zase jiné jídlo, ale bylo to zase rice and curry a trochu kotu rotti. Opět výborné s malou obměnou zeleniny. Ali se opět dožaduje slivovice, na oplátku nám nalévá Arak, který jsme chtěli taky zkusit. Motá se kolem nás i jeden řidič, který tu přespává a který nám navrhuje, že nás ráno na Lipton's seat doveze na východ slunce spolu i Belgičanem Danielem, který tady na Srí Lance byl meditovat. Domlouváme odjezd na 5:15