Cestování > Indie > přelet k moři

přelet k moři

6.10.2010
Ráno vstáváme po sedmé a chceme v osm odjíždět. Nakonec se nám to daří až kolem půl deváté, trochu jsme si ještě povídali se Saumyovou mámou. Loučíme se a Saumya nám zastavuje motorikšu na cestu k metru. To nam frnklo před nosem a další jede za 20 minut,  tj. v devět. Máme projet celou trasu metra až na konečnou Dum-dum a odtud  dojet taxikem. Trvá to asi 50 minut.
Vystupujeme a snažíme se chytnout taxi. Cena by měla být 70-80 rupií, ale všichni chtějí 100 a více. Času moc není, tak nakonec jsme se nacpali k jednomu za 150 a snažili se usmlouvat cenu, ale moc to nešlo. Když chtěl, abychom si tedy vystoupili, tak jsem na cenu 150 přistoupil, když pojede rychle. Simče se to nelíbílo, ale já zas měl strach, že nám uletí letadlo. Řidič po nějaké době zamířil k benzínce a my na něj, že nám slíbil, že pojede rychle. Sice už mu ručička ukazovala úplně prázdnou nádrž, ale jel dál. No snad dojedeme. Na letišti jsme 45 minut před odletem, což je nejzašší termín na check in. Rychle běžíme k němu, ale paní nás posílá pryč, že nemáme proskenovaný batoh. Musíme do fronty a nechat si ho projet skenerem a s nalepeným lístkem ho teprve může předat na check-inu. Je už jen 40 minut do odletu, ale odbavují nás. Jsme vyzváni, abychom předběhli frontu na security control a pak už můžeme jít k bráně. Máme asi 10-15 minut. Simču nechtějí pustit do letištního autobusu, že nemá lístek na příručním zavazadle. Takže musí zpět na security control a tentokrát si nechat orazítkovat batoh, že je ok.
V autobuse jedeme jen tři a nastupujeme do letadla asi 5 minut před odletem... Uf,  příště musíme mít větší rezervu.
Přestupujeme v Bombaji, kde se opakuje prověřování a razítkování batohu, dáváme si nějakou bagetu na oběd a za hodinu jdeme do dalšího letadla. Při odletu vidíme velké město, mrakodrapy, ale i chatrče a slumy vedle nich.
Přilétáme do Goa, do zeleně a červené hlíny. Je zataženo, ale neprší. Z letiště jsme rychle venku a ihned se na nás vrhají taxikáři, že na pláž Palolem, kam chceme,  nás odvezou za 1000 rupií, když nejevíme zájem, tak slevují až na 700 nebo 300 do Margaa. Říkáme jim, že bus bude levnější. Ten po troše snažení odchytáváme na silnici před letištěm a jedeme hodinu do Marmoa a tam ihned přestupujeme na další a jedeme na Palolem beach - dohromady za 45 rupií. Dojíždíme za tmy a hledáme ubytování. Všichni nám tvrdí, že dnes je už plno, ale mají ještě jeden pokoj za 500, 600 rupií... Nakonec bereme pokoj v D'Mello Tourist Home za 300 rupií a jdeme do blízké a příjemné restaurace Casa Fiesta na jídlo. Mají tu spoustu dobrot za příjemné ceny. Bude problém všechny ty mořské pokrmy za ty dva dny vyzkoušet. Začínám tedy steakem z mečouna, který je výborný. Pivo za 70, taky fajn cena na Indii. Po večeři jdeme na procházku po pláži, já jsem neodolal a hned do moře na chvíli skočil.