Cestování > Indie > Pláže Goa - Patnam, Palolem

Pláže Goa - Patnam, Palolem

8.10.2010
Ráno po snídani jsme si půjčili kola za 10 rupií na hodinu a vydali se pár km vzdálenou Patnam beach. Půjčovna je skoro na konci vesnice směrem k hlavní cestě. Byl jsem překvapený,  že jsem dostal celoodpružené horské kolo. Pán mě ale hned zchladil, když mi oznámil, že přehazovačka nefunguje. Asi po 2km zjišťuju, že mi drhne zadní kolo o rám a musím často zastavoval a "opravovat to". Taky se mi viklají řidítka čím dál víc.  Bezva. Po troše bloudění a ptaní se jsme na pláži. Sami. Jen my a plavčíci a taky psi a krávy (ano, musíte si dávat pozor do čeho na pláži šlapete), ale žádní lidé. Ještě není sezóna. Víc než krásná pláž a teplé moře měl zlákaly kokosové palmy a jelikož jedna na kraji  zahrady měla ořechy nízko, tak jsem si ze země jeden oříšek utrhl a pak přemýšlel, jak se do něj bez nože či jiného nářadí dostat. Po chvíli bušení do kamene přiběhla Simča se sekáčkem na ryby, který vyprosila od plavčíků. Plavčík nakonec přišel sám a ukázal nám, jak ořech osekat. Nebyl úplně zralý, ale byl plný vody a dužina byla taková mladá a dobrá. Jiný než u nás. Pak jdeme opět blbnout do moře, vozit se na vlnách, plavat a taky děláme spoustu fotek.
Moc se nám odtud nechce, ale trháme si nepozorovaně ještě jeden ořech a nasedáme s ním na kola a jedeme zpět. V půjčovně jsem žádal slevu, že kolo bylo pokažené a taky jsem ji dostal. Místo 60 rupií jsme platili jen 40.
Na oběd mám steak  ze žraloka a pak jdeme na pláž,  kterou jsme včera vyhlédli, že tu budou hezké fotky. Je tu už ale pár lidí a taky docela vedro, takže hledáme stín za skálou a jdeme první do vody. Najednou nás někdo zdraví "Hello" a my koukáme, že je to Vincent, který s námi byl na treku v NP Singalila. Takže si nějakou dobu povídáme, co kdo mezitím zažíl. Do vody se mu nechce, tak mu aspoň dáváme foťák do ruky, jestli by vyfotil naše skoky z ramen.
Pak se loučíme a bavíme se tím, že Simča dělá fotomodelku a já fotím a fotím. Za předchozí 2 týdny mám 800 fotek, za dnešek 400. Bude zábava to promazávat.
Jdeme po obchodech a kupuju si vyšívaná trička za 200 rupií. Možná by to šlo usmlouvat ještě více, moc se té ceně nebránili.
Na večeři mám objednanou langustu, kterou jsme ještě nikdy neochutnal. Stojí sice 900 rupií, ale je krásně nazdobená, zajímavá a dobrá. Dáváme si opět drink a máme fajn večer. Zjišťujeme, že ty dva dny u moře strašne utekly. Říkal jsem si, že válet se u moře mě bude bavit max. ty dva dny, ale vydržel bych tu mnohem déle. Vlastně jsme ani jednou nevytáhli tu deku, co jsme nosili k moři, že na ní budeme ležet. Když si vezmu, že náklady na ubytování a jídlo pro jednoho jsou tu tak 200-300Kč, tak si říkám, že u nás bych za den utratil více. Příště si tu asi zřídím home office :-)