Cestování > Aljaška > Cordova, Valdez

Cordova, Valdez

31.7.2012
úterý 31.7.
V Cordově máme večer rozchod na nákup a jídlo. Jdeme s Mirou do jedné restaurace, kde potkáváme skupinu Čechů, kteří jsou tu na work&travel v jedné rybárně, tak nám vyprávějí,  jaké to tam je a my zase jim co jsme už viděli. Spíme kousek za Cordovou u jezírka, někteří na parkovišti v autobusu. V Cordově moc nefungoval roaming, byli tu jen nějací podivní místní operátoři.

středa 1.8.
Vstáváme v šest, 7:30  vyplouváme lodí do Valdez, kde jsme v 10:30 a loučíme se s Bohoušem, který pokračuje domů. Trajekt jsme měli dopředu rezervovaný (koupený za $40 - www.ferryalaska.com). Robert s Mirkem chytají 2,5 hodiny lososy v zátoce na udici. My čekáme převážně v autě, protože je škaredě. Jen jsme si prohlídli blízké rybářství (Solomon Gulch Hatchery) a řeku, do které se snažili lososi dostat. Vyrážíme Robertovým vanem směrem ke Kanadským hranicím, což je dva dny cesty. V Glennallenu jsme se na wifi v restauraci nedostali, v šest už bylo zavřeno. Tak pokračujeme dál a spíme kousek od staré Alaska Highway. Vypili jsme celou láhev Yukon Jacka a Mirek z toho byl nějak moc veselej a ráno se divil, co nám všechno vyprávěl... Večírek to byl ale pěkný, spát jsme šli kolem půlnoci.

čtvrtek 2.8.
Celý den trávíme přejezdem. Na oběd zastavujeme Mentasta lodge - wifi je tu asi všude samozřejmostí. Celou cestu snad už od Valdezu byly směrovky na Tok. Tak jsem byl zvědavej,  jak to velkoměsto bude vypadat a trochu mě ta křižovatka s pár obchody a domy překvapila... Je tu ale infocentrum a gift shop. Za nákup dostanete navíc 10min zdarma na počítači s internetem nebo wifi. Jedeme dál směrem ke Kanadě, ale hranice už nestíháme překročit, protože jsou otevřeny jen do osmi. Spíme na 107. míli na odbočce na Eagle. Silnice se tu jmenuje Top Of The World Highway a je to taková hřebenovka s výhledy.