Cestování > Jižní Čína > Kunming - Xishan

Kunming - Xishan

31.5.2015
Do Kunmingu přijíždíme po šesté. Problém, kde schováme batohy se vyřešil sám. Přímo u východu č.1 kde jsme vylezli, byla úschovna. Zaplatili jsme 10 CN¥ za batoh a šli na autobus č.44, který nás od nádraží zavezl k jezeru Dian Chi (konečná), kde už to známe. Lanovka do hor, kterou jsme se chtěli svézt ,ale jezdí až od 8:40, takže máme hodinu čas. Koukáme na jezero, rybáře a dáváme si k snídani instantní nudle. Nic jiného jsme tu nesehnali.

Když jsme vyjeli lanovkou nahoru (70 zpáteční, 40 jednosměrná), byli jsme trochu rozladěni, že se tu platí vstupné a jak moc turistické to je, ale asi nás to nemělo překvapit ,i když jsme mysleli,  že jdeme jen do hor a po klášterech. Vstupné do oblasti je 40 CN¥, 25 za další lanovku na vrchol a 8 za vozítka. Nebo 100 za Throught ticket, který vše toto zahrnuje plus vstupné do dalších klášterů a zpáteční bus. Platíme 40 a vyrážíme pěšky po asfaltce nejprve po rovině. Připadáme si jak někde u moře - pod námi obrovské jezero, horko a  cikády. Když jsme došli na konečnou vozítek, skončila rovinka a začalo slušné stoupání, ale samozřejmě po schodech a chodnících. Jdeme směrem Dračí brána a po cestě je pár chrámů a pavilonů, které nám už nepřijdou moc zajímavé, ale Dračí brána za návštěvu stojí. Je to chodba v kolmé skále a vyhlídka je úchvatná.

Pak se pomalu vracíme, po dalších chrámech se nám už nechce chodit. U vstupu si dáváme oběd, jedeme dolů lanovkou a pak  trávíme skoro dvě hodiny v parku u jezera odpočinkem a pozorováním lidí, kterých je tu spousta. Mají svoje deky, stany, piknikují nebo hrají hry, polehávají v hamakách zavěšenými mezi stromy a na velké travnaté ploše dovádí děti a pouští draky. Vracíme se busem 44 na nádraží a tam si dáváme brzkou večeři, nakupujeme věci do vlaku a v  15:40 vyjíždíme do Guilinu. Zajímavé bylo, že lehátko (hrad sleeper) stálo 280 CN¥ což bylo zhruba tolik, kolik by stálo letadlo (300 CN¥). Ale časově bychom si moc nepomohli, protože dojedeme v 9 ráno na nádraží kousek od hostelu a můžeme z vlaku pozorovat krajinu.